latinica | english

Министар Вулин: Кадети Војне академије показују изузетне резултате

Свечаност поводом завршетка школовања 44. класе Војне гимназије

Увид јавности докторске дисертације кандидата Владе Митића

Министар Вулин на обуци кадета: Наше оклопне јединице добиће првокласне официре

Обавештење о другом делу селекције кандидата из грађанства за упис у Војну академију у школској 2020/2021. години

Обавештење о допунском термину првог дела селекције кандидата из грађанства за упис у Војну академију у школској 2020/2021. години

Избор у звања сарадника на Војној академији

Свечаност поводом откривања бисте генерала Јована Мишковића и отварања Спомен собе на Војној академији

Нових 3.300 квадрата за смештај кадета Војне академије

Списак кандидата који су успешно реализовали први део селекције и стекли услов да наставе даљи процес селекције за упис у Војну академију

Све вести

Мejлинг листа
Ваш еМаил...
Код са слике
Пријави се

генериши нови код
HorSeparator

Насловна / Односи с јавношћу / Актуелности / Архива актуелности / Актуелности 2009 / СТУДЕНТИ НА МЕЂУНАРОДНОМ КРСТАРЕЊУ - повратак / SMS ВЕСТИ

SMS ВЕСТИ

SMS 7. 07. 2009. 10:05

- 7. јул Егеј! Савршен дан за једрење. Разапета су сва једра, њих 12! Брзина достиже до шест чворова. Сидрење се очекује испред Пиреја сутра ујутру. Јуче је био напоран дан за студенте. Прошли су Босфор и Дарданеле радећи на картама и уцртавајући позиције. Пут се наставља свим јерима напред до Атине!-

SMS 6. 07. 2009. 20:44

- 6. јул. У Босфору - златни рог и Истанбул. У 7:30 смо ушли у Мраморно море. Студенти су целе ноћи мерили звезде. Имали су идеално небо на Црном мору и још лепше јутро у Босфору. Прави се прорачун да се стигне до заласка Сунца у Дарданеле због рестрикције уласка ратних бродова.

SMS 5. 07. 2009. 20:44

- 5. јул. Испловљење из Констанце. Идемо према Атини. Притисак пада, ветар је у појачању. Поздрав из Босфора.

SMS 2. 07. 2009. 20:44

- 2.јул упловили смо у Констанцу. Добили смо вез на главни мол, маневар упловљења је био тежак али успешан. Констанца је прави лучки град и највећа лука на Црном мору. Румунска морнарица делује као импресивна војна сила са много бродова од патролних до фрегата. Дан смо провели у обиласку њихове Војне академије где нас је примио ректор и његови заменици. Занимљив је податак да од 1800 студената имају само 250 студената који се школују за позив официра, а остали су сви цивили. Школују се по акредитованим програмима према Болоњи.

SMS 1. 07. 2009. 08:06

- 1.јул испред Констанце, чекамо од румунских лучких власти позицију за сидрење. Сутра је упловљење. Јуче дан измишљен за наставу, море мирно, без ветра. Босфор је фантастичан, на неким деловима толико узак да је осећај као да се плови реком (Дунавом), а не морем. Настава се наставила кроз упознавање следеће луке, Црног мора, опис светионика, дефинисање месечевих мена, прорачунавање изласка и заласка сунца, идентификацијом звезда итд. Радари, брзиномери, дубиномери, жирокомпаси и бројни уређаји на броду су теме које студенти изучавају, а тек смо на пола пута. -

SMS 30. 06. 2009. 08:21

- Кренули смо према Констанци, пут око 200 миља. Након величанственог пријема синоћ, коме су присуствовале високе званице - пет адмирала Турске морнарице још увек смо под утиском. Били су присутни наш конзул из Истанбула, господин Марковић и изасланик одбране пуковник Гајић који нису крили одушевљење оним што су чули о нашој улози као амбасадора своје земље и Војске на овој мисији

SMS 26. 06. 2009. 10:40

- Упловили смо на вез у Истанбул. Због сигурности нам нису дали вез на копну, па се налазимо на плутачи у сред Босфора. Леп призор се пружа на Европски део који је развијенији од Азијског. Види се мост Европа који спаја ова два дела Истанбула. Чека нас пуно пријема, очекујем пријем код начелника Војне академије и посету студената њиховој академији, као и морнарици!-

SMS 25. 06. 2009. 7:55

- Јадран упловио у Мраморно море. Прошли смо Дарданеле. Док нисмо ушли у Егеј, тукао нас је ветар у бок. Имали смо критичне нагибе, али уласком у Дарданеле, ноћ смо мирно провели. Пловимо Мраморним морем и на 100 миља смо од Истанбула. -

SMS 24. 06. 2009. 08:15

- Joш 50 миља до Дарданела, Турци га зову Чанчале. Југо појачава и море је 3 до 4. Саобраћај је све гушћи и очекује се још већа гужва на уласку и кроз сам пролаз.-

SMS 23. 06. 2009. 14:37

- Данас леп дан за једрење. Испод Атине ветар SSW 10 м/с, идемо према острву Кеа па на север према Дарданелима. Брзина коју постижемо са једрима је 5 чворова. Сви су добро, студенти се добро држе и сви их хвале.-

SMS 23. 06. 2009. 5:38

- У 4:15 Јадран је ушао у Коринтски канал.-

SMS 22. 06. 2009. 18:25

-У Отранту нас је сачекао олујни југо, праћен грмљавином тако да смо морали да се приближимо обали поред Крфа и јужних острва да уђемо у Коринт. Одустали смо да идемо јужно до Матапана јер не бисмо стигли на време до Истанбула. Студенти су имали ватрено крштење и добро су поднели тешко море. Већ су научили да кормиларе, укључени су у све бродске покрете и веома се добро сналазе у навигацији.-